Wednesday 30 May 2012

sendirian menyeka air mata

Tuhan..
ampunkan aku...
sejujurnya telah ku cuba sedaya upaya
mendidik hati agar ikhlas
membantu tanpa meminta di balas


Tuhan..
ampunkan aku..
jika aku hanya bermain dengan alasan
jika aku hanya bermain dengan tulisan
ku katakan aku tidak kuat
ku katakan aku tidak lagi larat


Tuhan..
ampunkan aku..
sejujurnya aku tidak ingin berhenti
dari terus memberi simpati
dari terus berbakti
dari terus memujuk diri
agar selalu kuat meniti duri


Tuhan..
ampunkan aku..
aku hanya seorang manusia biasa
ya! itulah alasan yang ku laungkan setiap kalinya
sungguhpun mereka juga manusia
mengharapkan aku kekal ceria
moga dapat mengubat duka di hati mereka
moga dapat menyeka air mata di pipi mereka
tapi Tuhan...
kerana alasan
aku tertanya dalam sebak suara
air mataku siapakah yang menyeka?


Tuhan..
ampunkan aku..
aku tidak ingin bisikan syaitan menganggu
aku tidak ingin hatiku di bisik pilu
aku ingin kuat
aku ingin selalu bersemangat
melontarkan bicara dengan kata-kata
melontarkan semangat dengan azam yang di semat


Tuhan..
ampunkan aku..
sungguhpun apa yang terjadi
aku ingin tepati janjiku pada diri sendiri
aku tidak akan membiarkan mereka menangis sendiri
aku tidak ingin mereka bersedih lagi
aku ku seka tiap air mata mereka yang menitis di pipi
walau dengan air mataku masih menemani


Tuhan..
ampunkan aku..
biarlah tangisanku adalah yang terakhir kalinya
tidak ku ingin tangisan mereka menyusulinya
kerana aku tahu peritnya menahan duka
tidak ku ingin mereka sama merasa
bila mereka menangis
hatiku terguris di hiris


Tuhan..
ampunkan aku..
masih tidak mampu
sendirian menyeka air mataku


30 mei 2012


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates