Friday, 19 August 2011

Tuhan..hanya Engkau yang lebih tahu

Tuhan..adakalanya sulit untuk ku ceritakan perkara yang terselindung saat yang lain kian bertanya..saat yang lain kian berteka-teki
Tuhan..cukuplah sampai di sini..cukup hanya Engkau yang mengerti perihal hati dan niatku berbuat begini
Tuhan..saat hanya Engkau yang tahu perihal yang terselindung..aku tersenyum melihat mereka bahagia walau semua ini berakhir dengan segala teka-teki yang mengundang tekaan yang tidak berasas..
Tuhan..terima kasih..syukurku kerana di berikan jalan menyatukan hati-hati itu yang selama ini terpisah walau terikat dengan ikatan tanpa rasa..
Tuhan..walau apa yang di teka-tekikan oleh mereka..aku akan tersenyum..kerana satu-satunya niatku selama ini Engkau makbulkan..satukanlah hati mereka walau aku terbiar tersisih..itu yang sebaiknya pilihan dari-Mu kerana mereka berhak untuk bahagia..mereka yang ku sayang..

p/s: sahabat..mengertilah andai kita masih tersenyum bersama bermakna engkau belum mampu mengerti aku sekian lama menangis untuk melihatmu tersenyum begini. tapi untuk melihatmu tersenyum aku terpaksa membawa diri kerana hadirku tanpa engkau sedari bagaikan kain yang membalut luka..kelak aku perlu pergi untuk melihatmu bebas tertawa tanpa luka tertanam di hati lagi. biar apa pun teka-teki yang ingin engkau bicarakan..namun hanya aku dan Tuhan mengerti dirimu dan diri yang lain terpaksa ku sakiti agar aku sebagai penyatu tidak menjadi penghalang untuk seorang sahabat tersenyum. aku tersenyum walau apapun keputusan ini kerana misiku hanyalah untuk melihatmu tersenyum girang..walau kita terpaksa mengambil suatu keputusan..walau engkau tidak mampu mengerti..ia lebih baik untuk ku simpan rahsia ini..demi sebuah janji.
Read More

Friday, 5 August 2011

Tuhan..saat aku sendiri

Tuhan..saat aku sendiri..

sendirian aku menangis..
sendirian aku harungi kepayahan ini
sendirian aku mencari kekuatan
sendirian aku melangkah mencari-Mu

hanya Engkau tempatku meminta..
hanya Engkau tempatku mengadu..
hanya Engkau tempatku memohon kekuatan
hanya Engkau yang Maha Mengerti akan perihal cerita hidupku

tetaplah bersamaku saat yang lain pergi
tetaplah bersamaku mendorongku untuk terus kuat
tetapkanlah iman di dadaku saat kekuatanku makin goyah di amuk noda dunia
tetapkanlah aku di sini..tetap berada di jalan-Mu

Tuhan..saat aku di sakiti..

sungguhpun aku serba kekurangan namun aku jua punya perasaan
mengapa aku di perkotak-katikkan?
tidakkah mereka mengerti?

sungguhpun aku serba tidak tahu namun aku jua punya perasaan
mengapa aku di hina?
tidakkah mereka memahami?

sungguhpun aku diam memendam rasa namun aku jua punya perasaan
mengapa aku di perlaku sewenangnya?
tidakkah mereka mengasihani?

Tuhan..saat aku tidak terdaya

dimanakah kekuatan diri?
dimanakah harapan esok hari?
dimanakah sinar mentari saat pagi mula bersemi sedang malam masih menjengah di sini

kurniakanlah sumber kekuatan untuk mengharungi semua ini
kurniakanlah kecerdasan akal untuk menghadapi kedunguan ini
kurniakanlah sumber harapan untuk mengatur langkah lagi
kurniakanlah iman yang kuat untuk menghadapi kepayahan yang menjatuhkan diri

bawalah aku pergi dari noda dunia..
bawalah aku menyelami khazanah agama-Mu
bawalah aku merasai nikmatnya rasa kehambaan
bawalah aku pergi dari di sentuh noda-noda kehidupan yang penuh dengan tipuan  


5 ogos 2011
Read More

Thursday, 4 August 2011

Tuhan..bawalah kisah laluku pergi bersama masa

Tuhan..bawalah kisah lalu pergi moga ingatan semalam tidak lagi datang menyakiti hati. moga kenangan semalam berkubur bersama masa, bukan aku tidak menghargai masa laluku tapi setelah sekian lama aku di dera bertubi-tubi oleh kenangan masa lalu. bukan kenangan itu tidak sedikitpun berbekas di hati, malah kenangan itu kejap terpahat di hati hingga kini sekian lama aku berhempas pulas menghalau kenangan itu dari terus melukai ketenanganku hari ini.

Tuhan..hanya Engkau yang lebih tahu perihal masa laluku. hanya Engkau yang Maha Mengetahui akan perihal hati hamba-hamba-Mu. sungguh, sekian lama aku berusaha melupakan pedih semalam, hingga hari ini hatiku masih terleka di ulik kenangan semalam yang menggamit air mata tidak pernah putus. Tuhan..bawalah masa laluku pergi bersama tangisan dari hati yang membeku.

Tuhan..cukuplah hati ini redha dengan pemberian-Mu yang sedikit dari mengharapkan berlebih-lebihan hingga tersungkur kecewa di persimpangan jalan buntu. Tuhan..ajarlah aku untuk redha dengan takdir ketentuan ini. sudah lelah aku luahkan bicara sekian kalinya kepada mereka, namun yang aku pasti hanya Engkau yang Maha Mengerti perihal kehidupan hamba-Mu ini. bukan tidak ku hargai perhatian mereka, namun keyakinanku hanyalah pada-Mu. memang simpati mereka tidak sedikit, tapi usaha mereka masih belum mampu membawaku pergi dari ingauan semalam. bukan aku tidak mencuba, sekian lama ku cuba Tuhan, ku percaya hanya Engkau yang mampu membawa semua ini pergi dari terusan menyakitiku. sungguh, akulah hamba-Mu yang lemah menghadapi ujian ini andai tanpa belas dari-Mu. ‘la haula wala quwwata illa billah’..(tiada daya dan kekuatan kecuali dengan kekuatan Allah).

Tuhan..ramadhan ini bawalah aku menghayati kalam-Mu moga Engkau permudahkan segala urusanku di dunia ini. moga terhapus calar luka perhubungan aku dengan-Mu. Tuhan..tiada apa yang ku harapkan kini, cukuplah sekadar aku sentiasa mampu untuk dekat dengan-Mu walau apapun ketentuan dari-Mu moga hatiku tidak tercalar lagi oleh noda dunia. Tuhan..terimalah aku..hamba-Mu yang menangis sendirian. peliharalah aku dari noda cinta dunia. Tuhan..izinkan aku kembali bergembira seadanya dalam kesederhanaan tanpa terpalit oleh noda dunia.  
Read More

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates