Tuesday 3 April 2012

ugutan

ya Allah..
aku di ugut setiap kalinya
bagaikan rezekiku di genggaman mereka
bagaikan hidup matiku di tangan mereka
tidak! aku tidak takut
pada ugutan yang ingin meragut
walau aku bergadai nyawa
aku terlalu percaya
Engkau yang berkuasa 
ke atas aku dan juga mereka


ya Allah..
hatiku terdera
oleh kata-kata yang lepas terbuka
ya! aku memberi muka
untuk mereka menegurku seadanya
namun seringkali terjadi
mereka melampaui batas menilai diri ini
sehingga terjadi
kritikan menjadi ejekan
teguran menjadi makian


ya Allah..
andai benar aku akan hilang
apa yang mereka ugutkan
aku redha dengan ketentuan
dari-Mu ia datang
kepada-Mu ia kembali pulang


ya Allah..
andai benar aku harus bertahan
dengan tengking dan makian
aku terima dengan penuh kerelaan
makian itu hanyalah peringatan
moga aku dapat berkenalan
dengan diri sendiri
dengan kesilapan dan kelemahan diri
makian itu hanyalah modal 
untuk aku mengasah hati agar kental


ya Allah..
walau aku di ugut
sesekali aku tidak takut


03 april 2012


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates