Tuesday 3 April 2012

perkenankanlah permintaanku

Tuhan..
hanya Engkau yang lebih tahu
apa yang terbaik untukku
sungguhpun aku meminta sesuatu
yang menjadi kesukaanku
namun ia menjadi kebencian-Mu
sungguh! jangan Engkau makbulkan
sungguh! itu aku benar-benar maksudkan


Tuhan..
terbaik pada pandanganku
adakalanya tidak dari sisi-Mu
untuk itu
jangan sesekali Engkau serahkan aku
pada dirku
seluruhnya ku serahkan diriku
pada kekuasaan-Mu
yang Agung lagi Maha Tahu
segala sesuatu
di luar batas pengetahuanku


Tuhan..
dengan nama-Mu yang Maha Pemurah
lagi Maha Pengasih
hanya kepada-Mu aku berserah
hanya kepada-Mu aku merintih


Tuhan..
bukakanlah jalan itu
jika ini yang terbaik buatku
jika ini yang terbaik dari sisi-Mu
bawalah aku keluar dari sini
bukan bermakna aku ingin lari
bukan bermakna aku ingin berputus asa
sungguh! aku buntu
tidak tahu mengendalikan
bisikan-bisikan yang mengganggu
dalam keadaan yang benar-benar menyesakkan


Tuhan..
andai jalan itu sempit..luaskanlah
andai jalan itu sulit..permudahkanlah
andai pandanganku kabur..perjelaskanlah
andai semangatku tidur..bangkitkanlah


Tuhan..
segala yang terbaik itu dari-Mu
segala yang datang dari-Mu
adalah yang terbaik buatku
aku terima
apa jua keputusannya


Tuhan..
aku hamba
dan Engkaulah Pencipta
aku redha Engkau sebagai Tuhanku
aku redha Islam agamaku
aku redha Muhammad itu nabi dan pesuruh-Mu


Tuhan..
perkenankanlah permintaanku
bukakanlah jalan itu
jika itu yang terbaik untukku


1 april 2012


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates