Sunday 8 April 2012

rasa yang di rasa

katanya tanpa rasa
hilang semangat menyala-nyala
katanya tanpa rasa
itu bukan namanya manusia


apakah aku masih seorang manusia
bila rasa itu tiada
bila rasa itu tidak lagi bernyawa
apakah aku hanya berpura
apakah aku hanya menafikannya
rasa yang bergetar
tidak ku ingin kembang mekar
tidak ku ingin merasainya
cukup menjadi sejarah lama


katanya tanpa rasa
manusia tidak dapat bercerita
katanya tanpa rasa 
manusia mati sebelum masanya


rasa yang bernyawa dalam dada
ceritaku panjang berjela-jela
rasa yang berbisik di dalam hati
ku tikam bertubi-tubi
ku nafikan berkali-kali
cukup pernah di racun sekali
aku tidak ingin rasa itu menyeksa lagi


demi rasa yang di rasa
bermatian aku ingin membunuhnya
kerana aku masih seorang manusia


8 april 2012


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates