Tuesday, 3 April 2012

aku kepenatan

yang mengejar tidak kelihatan
yang di kejar kepenatan
yang mengejar tidak berhenti
yang di kejar tercungap dari tadi


aku di kejar masa
kepenatan bagai nak gila
ingin aku patahkan jarum
yang berdetak tidak berhenti
inginku padamkan denyut
yang berdegup dalam nadi


aku di kejar masa
ingin aku mengerling
ingin aku menengking
berhenti! jangan di kejar aku lagi
aku bermonolog sendiri
tidak nampakkah engkau
bajuku sudah basah
peluhku mengalir tumpah


aku di kejar masa
sesak nafas terasa
penatnya tidak terkira
masa..cepatlah bertambah!
dari dulu sampai sekarang
belum pun bercambah
apakah engkau mandul 
atau tolol
dua puluh empat jam
sehari semalam
masaku tidak cukup
oh..apakah yang aku sedang mengarut


ingin aku baling
jam yang mengejek di dinding
ah..aku bagaikan orang mereng
bercakap sendiri
marah pada masa yang berlari


aku tidak cukup masa
untuk bermalasan buat seketika
tapi mereka masih meminta-minta
masaku yang hampir tidak ada
tidak! tidak!
aku bagaikan orang tamak
kedekut untuk berkongsi
masa yang di beri


walau yang mengejar tidak kelihatan
aku kepenatan
ingin aku bunuh biar mati 
walau tidak bernisan


aku di kejar masa
berikan aku peluang berehat seketika


3 april 2012


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates