Tuesday 3 April 2012

aku kepenatan

yang mengejar tidak kelihatan
yang di kejar kepenatan
yang mengejar tidak berhenti
yang di kejar tercungap dari tadi


aku di kejar masa
kepenatan bagai nak gila
ingin aku patahkan jarum
yang berdetak tidak berhenti
inginku padamkan denyut
yang berdegup dalam nadi


aku di kejar masa
ingin aku mengerling
ingin aku menengking
berhenti! jangan di kejar aku lagi
aku bermonolog sendiri
tidak nampakkah engkau
bajuku sudah basah
peluhku mengalir tumpah


aku di kejar masa
sesak nafas terasa
penatnya tidak terkira
masa..cepatlah bertambah!
dari dulu sampai sekarang
belum pun bercambah
apakah engkau mandul 
atau tolol
dua puluh empat jam
sehari semalam
masaku tidak cukup
oh..apakah yang aku sedang mengarut


ingin aku baling
jam yang mengejek di dinding
ah..aku bagaikan orang mereng
bercakap sendiri
marah pada masa yang berlari


aku tidak cukup masa
untuk bermalasan buat seketika
tapi mereka masih meminta-minta
masaku yang hampir tidak ada
tidak! tidak!
aku bagaikan orang tamak
kedekut untuk berkongsi
masa yang di beri


walau yang mengejar tidak kelihatan
aku kepenatan
ingin aku bunuh biar mati 
walau tidak bernisan


aku di kejar masa
berikan aku peluang berehat seketika


3 april 2012


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates