Monday 3 February 2014

untung laa..orang sabah sarawak

assalamualaikum..

harga barang sabah sarawak mahal

semua orang sedia maklum. harga barang di sabah sarawak jauh lebih mahal dari semenanjung. dari sekecil-kecil roti bun kepada sebesar-besar kereta. mesti harganya berbeza. tidak hairan lah kalau orang jual apa-apa mesti ade harga WM (west malaysia) dan EM (east malaysia). kadang-kadang aku terpikir kesian orang sabah-sarawak beli barang dengan harga jauh lebih mahal dari semenanjung. dari dulu aku terpikir gak kenapa harga berbeza macam tu? masa tu aku hanya pikir mungkin kos pengangkutan kot. ntah aku kurang pasti. korang leh la bagitau aku pada yang tahu.hihi.

harga barang naik

dari dulu sampai sekarang (ni bukan aku nak nyanyi okeh) barang kat malaysia ni, asyik naik je. tak pernah lagi turun harga (setahu aku la). contohnya gula pasir putih kasar sekarang rm2.84 ni aku check harga gula pasir terkini kat web KPDNKK sebab aku jarang beli gula.hihi. jarang sangat minum air manis, kalau minum pun skali-skala tapi pakai 3 in 1 hahaha. mesti awal-awal korang nak cakap aku minum sihat kan? kononnya tak minum minuman manis.hihi. tapi ye ugak, aku lebih suka minum air kosong 2-3 liter sehari untuk menuju ke arah badan sihat.yuk kita sama-sama jom! eh, melalut lak. kesimpulannya harga barang sekarang makin hari makin naik apatah lagi kat sabah dan sarawak. bebanan ekonomi keluarga terkadang makin bertambah.hmm..

apa yang special dengan februari ini

hmm..korang tak payah la nak tunggu aku cakap ini bulan cinta sebab tu istimewa. aku bukan minah jiwang.hahaha. aku ni minat bajet lol :p februari 2014 ini sangat special sebab shaklee menawarkan promosi multivitamin dan multimineral vita-lea iron formula. jadi, para ibu mesti suka dan tak sabar dan grab promosi bulan ni. eh, bukan untuk ibu je tau, ini multivitamin sesuai untuk seisi keluarga ugak, untuk kesihatan optimum. tapi apa yang lagi special tentang februari ini? jengjengjeng...

untung laa..orang sabah sarawak

inilah detik yang sangat special tuh.hehe. untung laa..orang sabah sarawak nanti. shaklee dengan bermurah hari menurunkan harga produk untuk sabah sarawak sehingga sama dengan harga semenanjung demi mengajak orang sabah sarawak menyahut cabaran hidup dengan lebih sihat dengan supplement semulajadi. di samping mengurangkan bebanan ekonomi khas untuk orang sabah sarawak yang ingin tampil hidup sihat dan cantik. jadi, tidak ada lagi discriminasi harga selepas ni dengan produk shaklee. yeah! orang malaysia sihat dan hebat!

mesej istimewa buat orang sabah sarawak

moh orang sabah sarawak baca mesej istimewa dari shaklee buat korang suma.hihihi.
"Effective from 1-Feb-14 onwards, East Malaysia product price and PV will be lower down so that both East Malaysia and West Malaysia price and PV will be the same."


nota kaki
eppy tak korang???hehehe. eppy la, aku pun eppy.hihi. lepas ni tak payah risau-risau harga mahal-mahal lagi :D ni la bestnye dengan shaklee. wee..  


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates