Monday 12 September 2011

aku seorang penghimpun mimpi

 aku seorang pelayar mimpi
jauh ku hanyut meredah ilusi
mengalir lesu darah yang mati
tercoret pilu bingkisan hati

aku seorang penghimpun mimpi
menyusunnya menjadi kiasan puisi
lunak menjadi alunan melodi
perlahan ku susur cabangan seni
keasyikan berkubur basah di hati

aku seorang pengejar mimpi
pantas ku berlari dan berlari
terdampar lelah mencari-cari
mimpi yang lesu terkujur mati

kerana aku penghimpun mimpi
bahasaku indah di hati fantasi
namun tidak di mata realiti

kerana aku bukan orang seni
bahasaku tidak selembut mimpi
yang ku layar resah sehari-hari

kerana aku penghimpun mimpi
biarlah aku terusan begini
jangan di sentuh hati yang mati
kerana akulah penghimpun mimpi
yang terkulai layu di alam sunyi


17 mei 2002


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates