Thursday 29 March 2012

kosong dalam pencarian

Tuhan..
aku tidak tahu
bagaimana harus ku lukiskan rasa yang terbuku
makin ku selami hatiku
bermuhasabah diri semampunya aku
makin ku sesat dalam pencarianku


Tuhan..
aku tidak tahu
apakah yang ku cari dalam hidupku
kosong tanpa lagu
kosong tanpa rindu
mungkin jua masih kurang cintaku
pada-Mu


Tuhan..
berdiri di sini
ada sahaja yang tidak kena
cacatnya ada di mana-mana
pandanganku kosong tanpa bicara
aku masih tidak dapat meneka
jauh sekali untuk ku rasa
pencarianku tanpa makna


Tuhan..
berjuang di sini
masih ada yang tidak selesai
kakiku terasa longlai
apa lagi yang belum ku gapai
walau segala-galanya aku ada
kekosongan masih menggila


Tuhan..
dalam kekosongan
berbaur ragu bisikan syaitan
aku masih tercari-cari
apakah sebenarnya yang aku cari
dalam pencarian ini? 

29 mac 2012


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates