Thursday 22 March 2012

berlari memujuk diri

jauh dari-Mu
seakan aku hilang pegangan
jauh dari-Mu
seakan aku bongkak berlari tanpa pedoman

hari yang semakin gelap
merangkak perlahan-lahan
merobek masa yang bersisa
dengan kudrat yang ada
aku berlari lagi menjauh dari-Mu

aku sayang Kamu
aku rindu untuk kembali kepada-Mu
namun rasa sayang ini
membawa diriku jauh pergi
dari Engkau yang benar ku sayangi

marahkah aku?
manjakah aku?
tetap berlari pergi
walau di panggil berkali-kali
tetap berlari walaupun kepenatan sendiri

aku berlari lagi
membawa diri dari-Mu
bila kepenatan menangis sendiri
aku mengumam lagi
merajukkah aku dengan-Mu?
bila tersadung kaki
aku menangis ingin kembali
mengadu kepada-Mu
kakiku terluka tidak mampu berlari lagi

merajukkah aku?
dengan Tuhan yang ku rindu

05 disember 2011


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates