Saturday, 26 March 2011

Tuhan..inikah saatnya aku harus memilih???

Tuhan..soalan hajah masih terdetik di hati..
persoalan itu kerap kali mengusik hatiku dan mendesak ku menjawabnya..


Tuhan..saat segalanya jadi begini..aku sendiri tertanya..apakah ini saatnya aku di beri pilihan?
Tuhan..tidak ada lagi ke pilihan lain??
aku terusan bertanya pada hati yang beku..mulanya tiada sebarang jawapan ku jumpa..


Tuhan..hatiku masih tertanya..hanya inikah pilihan dari-Mu??
Tuhan..inikah saatnya aku harus memilih cinta dunia atau cinta-Mu???

Tuhan..mulanya aku terpana dengan soalanku sendiri..aku menangis lagi untuk sekian kalinya aku tidak pasti..
namun kali ini hatiku menangis semahunya..tertanya andainya aku terpaksa memilih cinta-Mu atau cinta dunia..aku teragak-agak..bimbang hatiku tidak mampu setia..
lama berfikir..hatiku nekad..aku memilih cinta-Mu..janganlah Engkau sia-siakan hatiku..


Tuhan..saat aku sendiri bertanya soalan ini pada diriku..aku terfikir..
bagaimanakah keadaan aku andai aku menolak cinta-Mu dan memilih cinta duniaku???
sanggupkah aku kehilangan-Mu tapi mendapat sepenuhnya cinta duniaku???
sampai bila dunia akan membalas dan menghargai cintaku???
sampai bila cinta dunia akan kekal??
adakah jika aku menolak cinta-Mu, cinta dunia mampu membahagiakanku???
mampukah cinta dunia memastikan aku tidak akan bersedih???
mampukah cinta dunia menghargai setiaku???
mampukah cinta dunia menjadikan aku memiliki segalanya andai ku buang cinta-Mu???


oh Tuhan..ampunkan aku..
aku tidak dapat membayangkan keadaanku tanpa cinta-Mu
aku juga tidak dapat membayangkan keadaanku apabila membuang Mu dan membuang agamaku..
oh Tuhan..hamba-Mu tidak terdaya..bimbinglah aku..


saatku berkali-kali memikirkan soalan ini..apakah ini saatnya aku memilih???
cinta-Mu atau cinta dunia???
ya..aku pasti dan yakin dengan jawapanku..aku pilih cinta-Mu dan membuang cinta duniaku andai ini sahaja pilihan yang ada..aku redha..dan ajarkanlah aku untuk redha andainya aku belum mampu..


Tuhan..tidak sanggup aku membuang cinta-Mu yang ku cari bertahun-tahun seumur hidupku
cinta yang ku cari hanyalah cinta-Mu..tidak sanggup ku buang cinta-Mu dari hatiku
andai cinta dunia terpaksa ku korbankan untuk mendapatkan cinta-Mu aku rela..
bawalah cinta dunia pergi dari hatiku andai ianya menghalangku mendapatkan cinta-Mu
aku tidak sanggup kiranya Engkau membenciku..


Tuhan..selama manakah cinta dunia akan kekal???
aku yakin..cinta dunia hanya akan kekal kiranya itu yang Engkau tetapkan..bila tiba masanya Engkau hentikan cinta dunia..segalanya berakhir..tiada lagi rasa cinta..


Tuhan..apakah cinta dunia mampu membahagiakanku???
apa yang aku tahu..kebahagiaan itu bukan pada apa pun yang di miliki oleh dunia..
andai bahagia pada kasih sayang..sampai bilakah aku akan mendapat kasih sayang dari dunia??? andai tiada lagi kasih sayang tiada lagi kebahagiaanku..
andai bahagia pada harta benda yang di miliki dunia..apakah dunia akan selamanya memiliki harta???
tidak..akan tiba masanya segala harta benda akan hilang..
andai bahagia pada kesihatan..apakah dunia mampu menjanjikan aku akan sihat selamanya..tidak dunia sesekali tidak mampu..
kebahagiaan itu hanya datang dari cinta-Mu dan Engkau yang akan mencukupi keperluanku dan melindungiku dari kemudaratan..
mampukah dunia memastikan aku tidak akan bersedih hati??? tidak..dunia sering kali membuat aku menangis dan air mataku tidak pernah berharga pada dunia..dunia mengabaikanku..
hanya Engkau yang mampu menghalau kesedihanku..


Surah Al-Baqarah ayat 112 " ...Barangsiapa menyerahkan diri sepenuhnya kepada Allah dan dia berbuat baik, dia akan mendapat pahala di sisi Tuhannya dan tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak bersedih hati."


mampukah dunia bersamaku tiap saat aku memerlukannya??? tidak..dunia seringkali meninggalkanku sendiri..
hanya Engkau yang menemaniku setiap saat aku memerlukan-Mu dan sentiasa dekat denganku..


Surah Al-Baqarah ayat 186 "Apabila hamba2Ku bertanya kepadamu (Muhammad) mengenai Aku, (beritahu mereka) sesungguhnya  Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka), Aku memperkenankan permohonan orang yang berdoa kepada-Ku. Maka hendaklah mereka menyahut seruan-Ku (dengan mematuhi perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku supaya mereka sentiasa berada dalam kebenaran."


mampukah dunia menjadikan aku memiliki segalanya andai ku buang cinta-Mu???
Tidak..dunia tidak mampu membuatkan aku merasakan aku memiliki segalanya..
hanya Engkau yang mampu membuatkan aku merasakan aku memiliki segalanya bila cinta-Mu ku raih sepenuh hati..biarpun segalanya pergi dari hatiku..
hanya Engkau yang menyayangiku sungguhpun aku seringkali melupakan-Mu..ampunkan aku Tuhan..
terasa kejam diriku tidak menghargai cinta-Mu dan memilih cinta dunia..
Tuhan..sungguhpun susah bagiku untuk mendapatkan cinta-Mu..akan ku cuba sepenuh hati..kerana aku tercipta untuk mencintai-Mu dan mengabdikan diri kepada-Mu seluruh hidupku..


Tuhan..redhailah hidupku..dan sungguh..aku memilih cinta-Mu


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates