Sunday 8 May 2011

Tuhan..kutemui kasih-Mu di hatiku..

Tuhan..hari ini..aku tersenyum dan mampu tertawa riang..saat dengan sepenuh hati ku yakin, aku ada Kamu. dimanakah keyakinan itu datang???hmm..semuanya tidak datang bergolek, keyakinanku pada-Mu bukan datang dalam masa yang sekejap, namun..aku mencari-Mu saat ku mula tahu berfikir..sedari aku kecil lagi. Tuhan..di sepanjang aku mencari-Mu, hatiku selalu di temani-Mu. saat hati bercerita..hanya Engkau dan aku berbicara..

Tuhan..pentas dunia ini penuh dengan permainan yang pelbagai. hingga adakalanya aku di temani air mata yang tidak pernah putus. namun, hari ini ku panjatkan syukur yang tidak terluah oleh deriaku.aku sayang Kamu Tuhan..di manakah kasih seagung kasih-Mu yang mampu menandingi kasih lain di hatiku??? hanya kasih dan sayang-Mu yang ku jumpa di hatiku..Engkau tidak pernah meninggalkan aku, saatku tersungkur atau saatku melangkah dengan gagahnya.  dimanakah kekuatan itu ku jumpa jika tidak dari belas kasih-Mu???

Tuhan..izinkanlah aku bersama-Mu mengecapi kasih sayang ini sehingga ku hela nafasku yang terakhir..

Tuhan..menangiskah aku mengingati hari laluku??? ya..aku masih di ulit air mataku..namun air mataku tidak lagi ku bazirkan untuk menangisi dunia yang penuh ragam ini, air mataku tidak pernah putus saat ku sedari..Engkau tidak pernah meninggalkanku saat ku rasakan sendiri hadapi luka yang gila mendera di hati.  Tuhan..kenapa Engkau masih bersamaku saat yang lain pergi??? aku buntu..memikirkan kesetiaan-Mu bersamaku..sedang aku, selama ini seolah-olah tidak mengenali cinta-Mu dan kesetiaan-Mu. Tuhan..ampunkan aku..mengabaikan kasih-Mu terhadapku.

Tuhan..saat yang lain bingung mencari kasih-Mu aku hanya mampu mengungkapkan betapa kasihan pada hati-hati yang beku..akalnya tidak tercapai untuk memikirkan tentang diri-Mu. Tuhan..bagaimana harus ku bantu mereka mencari-Mu??? hatiku terpanggil untuk menuntun mereka mancari-Mu, kerana aku adalah manusia yang mencari-Mu tanpa lelah sedari aku tanyakan kepada ibuku..dimanakah Engkau Tuhan??? baru kini ku jumpa kasih teragung di hatiku. namun Tuhan..aku masih tertanya..bagaimanakah harus ku bantu mereka mencari-Mu sedangkan ku tahu Engkau begitu dekat dengan hamba-hamba-Mu, namun deriaku tidak mampu meluahkan agar mereka mengerti hingga ku lihat hati mereka beku..bingung memikirkan di mana Engkau. mereka seperti dulunya aku, kebingungan mencari cinta-Mu. bantulah aku membawa mereka mengenali-Mu.

Tuhan..ku panjatkan syukur dan ku persembahkan kasihku kepada-Mu. bawalah diriku bersama cinta-Mu. Tuhan..ku yakin Engkau lebih mengenaliku dan hari-hariku. ku pohon dari-Mu andai aku telah tercipta untuk mencari-Mu dan mencintai-Mu seumur hidupku, hapuskanlah rasa cintaku pada dunia andai cinta dunia membunuh kesetiaanku terhadap-Mu. aku rela bersama-Mu selamanya walau aku hanya punya cinta-Mu di hati.

Tuhan..izinkan aku mengabdikan diri sepenuhnya kepada-Mu tanpa hatiku di ganggu. Tuhan..memikirkan di luar sana ada hati-hati yang masih mencari bahagia, ingin ku pohon dari-Mu cincanglah hatiku sehalus-halusnya moga serpihan hatiku dapat ku bahagi-bahagikan buat mereka yang memerlukan kasihku moga mereka mampu berasa bahagia. namun Tuhan..saat ku sedar semuanya mustahil, ku pohon dari-Mu, kurniakanlah bahagia buat hati-hati yang kehausan kasih sayang kerana hatiku hanya satu..tidak dapat ku bahagi-bahagikan. kerana hatiku hanya satu..hatiku hanya untuk ku persembahkan kepada-Mu. ampunilah aku Tuhan tidak membuka pintu saat ade yang tidak pernah putus asa mengetuknya..ku pekakkan telinga saat salam di beri dari luar..kerana kunci pintuku telah di jumpai oleh-Mu. dan salam mereka tidak bersambut kerana aku tidak lagi mengerti, salam apakah yang di beri..salam duka atau salam tipuan semata-mata. ampunkan aku Tuhan..aku tidak lagi mempercayai akan salam yang di beri. pintuku hanya Engkau yang mampu memasukinya kerana hatiku hanya untuk-Mu setelah kunciku hanya Engkau yang berjaya menemuinya..saat ini. ku percaya..sehingga ku bertemu dengan-Mu nanti. ku yakin mereka akan pergi..dan bawalah mereka pergi sebelum pintuku terkopak parah di ketuk oleh hati-hati yang gila..ampuni aku Tuhan terlalu sombong untuk membuka pintu.


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates