Sunday 20 March 2011

Tuhan..kuatkanlah diriku

Tuhan...hari ini sungguh memenatkan..berkali-kali aku berbicara dengan-Mu memohon sedikit tenaga untuk menunaikan amanah yang di beri..
Tuhan..ampuni aku andainya terdapat kekurangan dan kecacatan saat ku menjaga amanah yang di berikan..sesungguhnya aku benar-benar tidak terdaya..hanya Engkau Maha Mendengar rintihku saat ku perlukan-Mu.
Tuhan..bertimbun-timbun amanah di humban kepangkuanku yang sedang bertarung dengan kepenatan..
Tuhan..tidakkah mereka mengerti akan kepenatanku?? Tuhan..ajarkanlah mereka memahamiku moga mereka tidak lagi menekan keupayaanku..


Dan Kami pasti menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar.
surah Al-Baqarah ayat 155.


(Iaitu) orang-orang yang apabila di timpa musibah, mereka berkata "inna lillahi wainna ilaihi rajiun (sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nyalah kami kembali).
surah Al-Baqarah ayat 156.


Mereka itulah yang memperoleh ampunan dan rahmat dari Tuhannya dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk.
surah Al-Baqarah ayat 157.


Tuhan..tunjukkanlah jalan keluar untuk semua kesulitan ini..sempurnakanlah kerjaku..dan bantulah aku menunaikan amanah yang di beri saat aku benar-benar kehabisan tenaga..


...barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.
surah At-Tallaq ayat 2.


oh Tuhan..berikanlah sedikit tenaga dan kekuatan untukku teruskan berjuang menunaikan amanah-Mu hari esok dan hari seterusnya..aku kini kehabisan tenaga..bantulah aku Tuhan..ringankanlah bebanan kerja yang terpikul..dan redhailah pekerjaaanku..


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates