Wednesday 23 March 2011

Tuhan..ajarkan aku mencintai-Mu

Tuhan..memikirkan cinta-Mu hatiku mulai resah..
dimanakah cinta-Mu di hatiku???
aku belum lagi menjumpainya..hampir aku lelah dengan pencarianku
dimanakah cinta-Mu..tunjukkanlah aku jalan untuk mencari cinta-Mu
seluruh hidupku ku menanti cinta-Mu
Tuhan..adakalanya kurasakan aku mencurangi kesetiaan cinta-Mu terhadapku. aku adakalanya di gamit rindu yang menebal pada dunia yang mencurangiku..dan dunia seakan-akan tertawa akan kebuntuanku mencari cinta-Mu.
Tuhan..benarkah Engkau mencintaiku???
Ampunkan aku Tuhan..aku belum menemui cinta-Mu di hatiku.
ku cari dan mencari tidak ku jumpa segalanya hanyalah kosong dan sunyi..hatiku beku tanpa sekelumit pun rasa cinta..aku terdiam dan termangu di satu sudut yang terpencil..menangis kepenatan mencari cinta-Mu
Tuhan..benarkah Engkau terlalu mencintaiku??? andai begitu di manakah cinta-Mu??? Tuhan..bantulah aku dalam pencarian ini..
aku resah mencari cinta-Mu..aku pilu menangisi cinta duniaku..benarkah aku terlalu mencintai duniaku sedangkan Engkau mencintaiku??? ampunkan aku Tuhan..kerana belum menemui cinta-Mu
Tuhan..andainya ku jumpa cinta-Mu, apakah aku tidak Engkau sia-siakan sebagaimana dunia mensia-siakan cintaku padanya??? 
apakah Engkau tidak akan membiarkanku sendiri di saat dunia meninggalkanku??
apakah Engkau benar-benar menyayangiku??
jika begitu..ajarkanlah aku erti cinta..
ajarkanlah aku mencintai-Mu..
temukanlah aku dengan cinta-Mu..kerana hatiku terlalu sunyi tanpa cinta-Mu..
Tuhan..ajarkanlah aku mencintai-Mu...


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates