Wednesday 16 March 2011

Tuhan..mereka perlukan aku

Tuhan..andaiku fikirkan hidup untuk diriku sendiri ku rasakan aku tidak mengharapkan apa-apa untuk ku teruskan hidup ini.
tapi bila ku fikirkan mereka memerlukan bantuanku aku punya kekuatan baru untuk hidup..
Tuhan..adakalanya aku terasa begitu penat dengan bebanan hidup dan bebanan kerjaku. ingin ku berhenti keje, tapi..ramai lagi yang memerlukan bantuanku..aku mesti keje walaupun penat..
oh Tuhan..berikanlah aku tenaga untuk bekerja dan meneruskan hidup. mereka memerlukan aku.
Tuhan..ramai lagi insan kekurangan yang memerlukan bantuanku. hanya dengan bekerja aku mampu menolong mereka..namun Tuhan,aku tidak terdaya. tenagaku makin lemah..aku semakin tidak berselera untuk makan..berikanlah aku tenaga Ya Allah. aku perlu bekerja untuk mereka..aku perlu tolong mereka.
oh Tuhan..kuatkanlah badanku untuk terus membantu mereka..berikanlah aku tenaga untuk hidup.
Tuhan..bebanan kerjaku semakin bertambah..kenapa aku yang di pilih majikanku???
berikanlah aku kemudahan Ya Allah..ringankanlah bebananku Ya Allah..bantulah aku mengharungi semua ini..aku perlu teruskan hidup..mereka memerlukan aku..


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates