Tuesday 27 December 2011

Tuhan..aku maafkan mereka

Tuhan..aku maafkan mereka
kiranya mereka pernah menzalimiku
walau dengan sengaja ataupun tidak
walau dengan pengetahuanku ataupun tidak
aku pohon Engkau ampuni dosa-dosa mereka
sebagai mana aku maafkan mereka
dan saat itu ku serahkan segalanya
di bawah ketentuan-Mu yang Esa

Tuhan..aku maafkan mereka
kiranya mereka pernah menyakitiku
dengan air mata yang ku seka
moga Engkau gantikan kemaafanku buat mereka
dengan rasa sesal dan taubat
moga mereka tidak lagi kembali jahat
moga mereka kembali kepada-Mu untuk beribadat
hanya itu yang ku inginkan sebagai balasan
atas lukaku yang belum padam
aku tidak ingin lagi menjadi pendendam

Tuhan..aku maafkan mereka
kiranya mereka pernah menipuku
biarlah dengan duitku yang pernah di tipu
mereka beramal dan membantu
golongan miskin dan yatim piatu
moga mereka kembali kepada-Mu
dengan makbulnya doaku

Tuhan..aku maafkan mereka
kerana mereka tidak berdosa
hanya aku yang terlalu lama memendam rasa

27 Disember 2011


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates