Sunday 25 December 2011

dia seorang perahsia

dia tidak pernah bercerita
tentang dirinya
sukar untuk di tafsir
apa yang sedang di fikir
tingkahnya tidak dapat di duga
reaksinya bingung untuk di baca

cerita hidupnya 
terlerai satu persatu
dalam kerahsiaan sang pencerita
aku hanya gumam membisu
kenapa rahsia ini di buka
tanpa pengetahuan dia empunya cerita
hanya sang pencerita 
punya alasannya

tidak dapatkah dia meneka
bila air mataku mengalir memandangnya
yang ku terima hanya gelak tawa
sangkanya aku sekadar gadis manja

dia yang berahsia
apakah dia tidak tahu
atau hanya selamba berpura
setiap kali aku memandangnya
sering saja hatiku berkata-kata
kenapa dia tidak pernah bertanya
adakah aku tahu perihal rahsia ini semua?
tentu sekali aku jawab ya
dan cerita itu bukan lagi rahsia

kenapa dia tidak pernah bertanya?
mungkin juga dia
ingin selamanya menjadi perahsia

25 Disember 2011


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates