Wednesday 21 December 2011

Allah yang aku yakin

ya Allah..
kuatkanlah keyakinanku pada-Mu
berpegang satu-satunya pada-Mu aku masih di belenggu
syaitan seringkali membisikkan sesuatu
menganggu ketenanganku
menganggu keyakinanku
untuk terus yakin dengan janji-Mu

ya Allah..
dimanakah Engkau
saat aku hanya ada Engkau
untuk mengadu segala sesuatu
tunjukkanlah jalan itu
jalan menuju kepada-Mu
jalan untuk ku keluar dari masalah yang membelenggu

ya Allah..
aku tidak peduli lagi apa yang ingin mereka perkatakan
hanya ku harapkan
Engkau hulurkan pertolongan
dari sumber yang tidak tersangka-sangka
dari keyakinanku yang hampir bersisa
aku laungkan
sesekali aku tidak akan berpaling dari Islam
walau dugaan itu mengancam

ya Allah..
satu-satunya Tuhan yang aku sembah
satu-satunya pengharapan yang aku ada
satu-satunya kepercayaan yang aku persembahkan
tetapkanlah imanku
lindungi aku dari di ganggu
syaitan yang membisikkan ragu
pada keyakinanku akan janji-janji-Mu

ya Allah..
aku masih yakin dengan janji-Mu
bahawa Engkau selalu berada di sisiku
bahawa Engkau tidakkan mensia-siakan keyakinanku

Allahu Akbar Allah Maha besar
berkuasa atas setiap sesuatu
berkuasa mengubah segala sesuatu
berkuasa atas segala yang aku tidak tahu
tetapkanlah aku di jalan-Mu


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates