Wednesday 22 June 2011

Tuhan..temanilah aku

Tuhan..aku sendirian berjalan di jalan ini...
mampukah aku sampai ke penghujungnya?
kuatkah aku meredah halangan sepanjang jalan ini sendirian?
Tuhan..ketentuan apakah semua ini?
apakah yang ingin Engkau sampaikan padaku hamba-Mu yang kebingungan ini?


Tuhan..jalan ini penuh onak dan debu-debu kotor
akan kuatkah kaki yang melangkah 
bila di sapa duri-duri yang menanti di sepanjang jalan ini
akan kaburkah mata yang menatap
pada debu-debu yang akan menghinggap dan mengaburkan pandanganku pada jalan ini


Tuhan..mampukah aku berjuang di jalan ini sendirian?
kenyataan apakah yang perlu aku hadapi ini oh Tuhan?
hanya Engkau yang Maha Tahu dan punya jawapan untuk semuanya saat hatiku mula bertanya..


Tuhan..temanilah aku..saat aku rasa sendirian..


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates