Wednesday, 15 June 2011

Tuhan..syukurku untuk kesetiaan ini

Tuhan..ku serahkan ketentuan hidupku di bawah kekuasaan-Mu. hari ini ku panjatkan syukur untuk kurniaan nikmat ketenangan pada hatiku.
sekian lama ku cari ketenangan di hati baru kini ku mula temuinya. sekian lama resah, sedih dan risau menguasai fikiran, baru hari ini ku rasakan betapa segalanya telah hilang bersama kepayahan semalam. dan hari ini aku mampu tersenyum lega.
Tuhan..syukur untuk nikmat ketenangan ini.

Tuhan..bila sendirian, aku di ajar erti menghargai diri sendiri. selama ini diriku terbiar demi menjaga yang lain dan aku di hantui lelah yang tak pernah padam. resah yang tak pernah tenang. hari ini..bila segalanya hilang..seakan beban telah melayang pergi. terbebankah aku selama ini? hmm..tiada kata yang mampu menceritakannya. yang pasti hanya aku melaluinya bersama-Mu.

Tuhan..kisah apakah yang Engkau ingin ceritakan melalui perjalanan hidupku? aku terkadang di hantui keliru tidak mampu mengerti akan kekalutan hidup yang menghimpit.

Tuhan..syukurku untuk kesetiaan ini. betapa Engkau tidak pernah meninggalkanku saat aku terkapai-kapai tanpa pegangan. saat ku lemas dengan angan-angan. saatku tersungkur..bangun dalam kepayahan.
Tuhan..di mana lagi harus ku cari kasih sayang seagung ini di hati yang lain selain dari-Mu?

Tuhan..hati ini tertanya, perlukan ku tangisi kasih dunia yang begitu rapuh bila di amuk badai. begitu goyah bila di goda kesempurnaan. Tuhan..aku manusia serba tidak sempurna. namun aku redha dengan kurniaan ini. moga aku..tidak Engkau persiakan sebagaimana sekian lama kasihku di persiakan oleh dunia.
Tuhan..tidak ada nilaikah diriku pada mereka? hmm..hari ini aku makin pasti dengan keputusanku. nekad di hati..aku ingin sendirian bersama-Mu. Tuhan..sudah penat ku bermain dengan air mata. dunia dan angan-angan mengajarku erti lelah. kecewa dengan perjalanan yang tidak perpenghujung. perjalanan tanpa destinasi. perjalanan yang menipu. hari ini..aku ingin tertawa girang bersama-Mu.
Tuhan..izinkan aku tersenyum bersama-Mu menikmati bahagia yang sedikit ini.

Tuhan..syukurku untuk kesetiaan yang tidak pernah goyah ini. izinkan jua untuku persembahkan setiaku kepada-Mu. moga hari ini dan selamanya aku tidak lagi menjadi hamba-Mu yang mempersiakan kasih setia-Mu terhadapku.


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates