Sunday, 29 December 2013

sombong

kenapa terlalu sombong?
bila di panggil kepada kebenaran
bila di cuit hati yang lalai
bila kebatilan cuba di rungkai

kenapa terlalu sombong?
bila di ajak untuk patuh
bila di pinta dan di suruh
bila keegoaan membatu teguh

kenapa terlalu sombong?
bila di hulur senyuman ukhuwah
bila di beri sapaan ramah
bila keduniaan terasa gah

kenapa terlalu sombong?
bila di ucap salam bahagia
bila di ungkap bicara derita
bila kebencian mengeruhkan rasa

kenapa terlalu sombong?
bila di ajak kepada-Nya
bila di pimpin mengikut rasul-Nya
bila kedunguan di angkat bangga

kenapa terlalu sombong?
tertanya diri pada hatiku yang bingung

29 disember 2013
6.22 petang


2 comments:

Muhammad Faiz Mohamed Saaid said...

dulu babah rajin tulis karya

edogawa conan said...

hehe.ye? nanti bole la share.
nak baca ugak :)

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates