Tuesday 21 June 2022

Cendol Penyejuk Hati

 

Assalamualaikum..

Last week was not my good days. Allah uji aku dengan sedikit kesedihan. :'( Dalam a few days jugak fikiran aku terganggu. 

Jadi tengah hari tu aku pegi makan cendol tempat biasa aku makan. Sekadar nak sejukkan hati yang tengah berduka lara :'(

Cendol die the best. Portion die besar. Kalo makan cendol saje pn tanpa makanan berat lain, aku dah rasa kenyang. 

Lokasi: Berhampiran Maybank Bandar Kota Bharu. 

Ada macam-macam jenis topping:

  • pulut
  • tapai
  • kacang
  • jagung
Aku macam biasa hanya suka topping kacang + jagung je.

Lepas makan cendol sejuk-sejuk lalu ke tekak rasa lega. Lagi-lagi di tengah-tengah cuaca panas terik macam sekarang. Makan benda-benda sejuk macam cendol and ice-cream antara aktiviti yang aku buat bila aku rasa bad mood or sedih. Ini cara aku sedikit sebanyak menghiburkan hati. Korang plak macam mane cara korang hiburkan hati korang kalo korang sedih? :D



No comments:

Designed By Seo Blogger Templates