Friday, 1 November 2013

kesyukuran: bimbingan dari Allah

assalamualaikum..

hari ini aku nak cerita pasal bersyukur tentang hidup aku :)

banyak benda yang terjadi dalam hidup aku. pahit dan manis. hari ni aku nak cerita detik-detik yang manis dalam hidup aku, iaitu sesuatu yang patut aku syukuri.

AKU BERSYUKUR KERANA AKU SELALU DI BIMBING OLEH ALLAH!

ya..itulah topik utama aku hari ni :D

teringat aku kira-kira 14 tahun yang lepas. masa aku berumur 13 tahun. aku pernah berdoa agar Allah bimbing aku untuk memahami Islam sedalamnya. walaupun aku tak ada la faham sangat pasal Islam masa tu, tapi aku terdetik nak tahu dan faham sepenuhnya tentang Islam.

setiap hari, selepas solat aku berdoa "ya Allah, bimbinglah aku ke arah jalan-Mu, bimbinglah aku untuk menyelami khazanah Islam-Mu". hmm..entahlah, walaupun aku bukannya datang dari latar belakang Islamik, tapi inilah yang aku nak. aku nak fahami Islam. walaupun kita di lahirkan sebagai muslim, tapi tak semua kita fahami tentang agama kita. harapan aku masa tu, moga Allah bimbing aku.

percaya atau tak, masa aku umur 22 tahun, aku macam tersentak. teringat balik kat doa yang selalu aku baca sejak kecil, hmm..aku rasa macam doa aku di makbulkan. alhamdulillah.

dan hingga hari ni, bila aku lalai dan leka dengan dunia, Allah selalu akan buat aku tersentak. Allah ingatkan aku kembali untuk mengingati-Nya dengan memberi masalah-masalah hidup. 

Alhamdulillah A'ala Kulli Hal..

nota: masalah terkadang adalah satu anugerah, membawa kita kembali mengingati Allah.    


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates