Wednesday 18 September 2013

berhati-hati..

kenapa terkadang susah untuk kalian memahami
ketika ku katakan..berhati-hati
di depan kalian senyumnya berseri
di belakang kalian ku terima aduan setiap hari
mengapa manusia berperangai begini?

kalian sangkakan tiada apa-apa
mereka tidak pernah berkata apa-apa
aku berpesan bukan kerana kalian aku tidak suka
tapi berhati-hatilah sebelum kena
biarlah aku yang terakhir kali rasainya

kenapa terkadang susah untuk kalian mengerti
aku berpesan bukan kerana benci
peringatan ku berikan berkali-kali
aku tidak ingin suatu hari kalian akan berkecil hati
atau mungkin membawa diri dari sini

sunggguh jika tanggungjawab ini tidak ku pikul di kepala
mungkin ku biarkan kalian begitu sahaja
cuma aku ingin kalian memahaminya
terkadang manusia bermuka-muka
dan manusia hipokrit ada di mana-mana


4 september 2013


No comments:

Designed By Seo Blogger Templates