Monday, 29 October 2012

bertahan di jalan pulang

bertahan di jalan pulang
terlalu banyak halangan merintang
kawan-kawan..tetaplah berjuang..

kawan-kawan kuatlah..kuatlah!
bertahan di medan mujahadah
jangan pernah mengaku kalah
walau parut lama merekah
walau pemandangan pulang tidak selalunya indah

bertahan di jalan pulang
tidak semudah bersantai di waktu petang
kawan-kawan..tetaplah bertenang..

kawan-kawan lawanlah..lawanlah!
sekuat seluruh tenagamu
sekuat seteguh imanmu
sungguh desas nafasmu
tidak senyaman angin yang menderu
tidak sedingin suara yang menyeru
tetaplah tersenyum mengenggam kekuatanmu

bertahan di jalan pulang
hanya tekadmu mampu membuatmu tenang
istiqamah berjalan pulang..

kawan-kawan bertahanlah..bertahanlah!
engkau tidak akan kalah
sekali-kali engkau jangan menyerah kalah
berjuang melawan kesakitan
berjuang melawan syaitan yang melalaikan
kagagalan tidak akan pernah datang
selagi engkau tidak berhanti berjuang

bertahan di jalan pulang
janganlah engkau lupa memandang
pada kasih sayang Tuhan yang melambai tenang..  

29 oktober 2012
7.43pm 


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates