Saturday, 1 March 2014

hilangkan parut dengan vita-e complex

assalamualaikum..

hari ni aku nak share pengalaman aku guna vita-e complex shaklee ;)

memudarkan parut jerawat
walaupun aku belum cuba guna sebagai masker, alhamdulillah dengan pengambilan yang konsisten, parut-parut jerawat aku makin berkurangan. kalo guna sebagai masker mesti lagi cepat dan bagus kesannya kan?hehe.


kulit lebih bersih
bila parut-parut dah makin pudar, kulit rasa lebih bersih.hihi. dah kata putih melepak tu tak ada la (sebab aku ni hitam manis orangnya ;p ) tapi aku lagi prefer kulit bersih dan cerah semulajadi berbanding putih melepak. kan kontra bila nak tutup mulut masa gelak(sebab kontrol ayu ;p ), adush, tangannya lain kaler daripada muka.hahaha.

kulit lebih lembap/moist
kulit aku ni jenis kombinasi. T zone lebih berminyak dan bahagian pipi normal. jadi, aku tidak boleh memakai pelembap pada siang hari, nanti kulit sangat berminyak dan senang tumbuh jerawat (aku pakai malam je). tapi alhamdulillah lepas guna vita-e kurang dari 2bulan, kulit muka aku rasa lebih lembap dan dah tak risau lagi bila selalu keluar rumah tanpa pelembap ataupun krim. kononnya cantik semulajadi gituh.hahaha. (perasan macam hape je ;p)


kurang jerawat tumbuh
sejak gunakan vita-e complex, jerawat jarang tumbuh. salah satu sebab aku dah tak payah pakai krim atau pelembap lagi kalo nak keluar. sebabkan aku naik motor, udara dan habuk debu akan senang melekat kat kulit yang berkrim atau berpelembap, so muka aku senang nak naik jerawat dulu. skang tak lagi sebab aku selalu keluar nanpa secalit krim, pelembab apatah lagi make up (aku tak reti make up.hihi) kalo jerawat tumbuh pun senang nak kecut sebab aku gunakan masker esp.hehe.

vitamin cantik
sebagaimana kita sedia maklum, selain vitamin c dan vitamin b, vitamin e adalah vitamin untuk kulit cantik. jadi banyak produk kecantikan di luar sana menggunakan vitamin e sebagai asas untuk membuat produk mereka. tapi sekarang korang tak payah susah-susah nak tepek-tepek lagi. telan je terus vita-e complex shaklee untuk kesan kecantikan yang menyeluruh dari dalam. kalo tepek tu mesti effect kat tempat yang di tepek je contohnya muka, tapi telan semua badan dapat kebaikan vita-e complex tuh. kan pelaburan yang bijak ke arah kulit sihat dan cantik.hihi lagi best vita-e complex ni sebotol tahan hingga 4bulan. sape nak bagi?hehe.



cara pudarkan parut jerawat
ok kat sini aku nak share cara pudarkan parut jerawat lebih cepat dengan gunakan vita-e complex. selain telan, vita-e complex boleh juga di buat masker. cara ringkas nak buat masker vita-e complex:
1- gunting hujung bahagian kapsul dengan gunting
2- picit pati vita-e dan lumurkan ke muka yang dah di cuci bersih
3- balance pati vita-e boleh di simpan di dalam peti sejuk untuk kegunaan kali kedua 
4- tunggu hingga kering atau lebih baik di bawa ke overnight
5- bangun pagi, cuci dengan air bersih
selamat mencuba ;) 

berminat?
berminat nak dapatkan vita-e complex? boleh contact aku seperti berikut:
# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com 
# FB: suriati Abdul Halim 
# Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)
# Email: suriatiabdhalim@gmail.com
# Sms: 013-7117971


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates