Saturday, 8 February 2014

tips untuk diet mudah dan sihat siri (ii)

assalamualaikum..

saratkan serat dalam diet
saratkan makanan yang tinggi serat di dalam diet harian kita. lebih-lebih lagi kepada mereka yang ingin mengurangkan berat badan. serat merupakan nutrien yang penting dalam pengurangan berat badan. serat akan membantu untuk menyihatkan badan dan yang paling penting ia akan membuatkan kita berasa kenyang. sekurang-kurangnya kita memerlukan 5gram serat untuk setiap hidangan bagi membantu mengurangkan berat badan. sumber serat terdiri dari sayur, buah-buahan dan gandum penuh. serat juga membantu pembuangan air besar dan sisa toksik sekali gus mengelakkan sembelit.

produk tinggi serat
shaklee juga memperkenalkan produk tinggi serat untuk membantu mereka yang ingin menurunkan berat badan iaitu cinch shakes. 
dengan 3 perisa lazat, chocolate, cafe latte dan vanilla cinch shakes mengandungi:1- diperkaya dengan leucine bagi mengekalkan otot semasa menurunkan berat badan2- kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas3- tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan

selain dari itu kelebihan dan kebaikan cinch shakes
1- memberikan rasa kenyang berjam-jam lamanya
2- mengurangkan selera makan bagi yang tidak boleh control nafsu makan
3- memberi tenaga berpanjangan jadi kita tidak cepat penat walaupun melakukan pelbagai aktiviti harian
4- meningkatan metabolisme badan
5- memelihara otot bagi mengelakkan kita gemuk semula dengan cepat bila sudah kurus
6- boleh mengambil karbohidrat seperti nasi tetapi dengan kadar yang sedikit
7- menghilangkan lemak yang berlebihan dan mengurangkan inci pada badan
8- memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut
9- mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusine.
10- diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa kita mengurangkan berat badan
11- terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan kita berasa puas dan kenyang
12- mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
13- nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
14- memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
15- tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
16- soya bukan GMO


tawaran istimewa
untuk tawaran istimewa khas untuk pelanggan aku boleh hubungi:
# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com 
# FB: Suriati Abdul Halim
# Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)
# Email: suriatiabdhalim@gmail.com# Sms: 013-7117971


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates