Tuesday, 4 February 2014

senaman kardio

assalamualaikum..

sebagai memenuhi permintaan ramai yang asek cari blog ni untuk tahu pasal senaman kardio.hihi. aku terpanggil untuk bercerita lagi pasal senaman kardio ni.

pada yang terlepas untuk baca post aku yang lepas pasal senaman kardio, boleh baca kat sini :)

okeh, kita teruskan bercerita pasal senaman kardio atau dalam englishnya cardio workout.

berat badan berlebihan
bagi yang mempunyai berat badan yang berlebihan, pasti tercari-cari cara penyelesaian untuk mendapatkan berat badan yang ideal. selain dari mengamalkan cara hidup sihat, pemakanan yang sihat, kita juga perlu mengamalkan senaman yang konsisten. jadi mesti ada juga yang tercari-cari senaman untuk menurunkan berat badan berlebihan? haa..mari kita bincang lebih detail pasal senaman menurunkan berat badan.

senaman kardio
jika ada sedang cuba mengurangkan berat badan, senaman kardio adalah salah satu daripada perkara-perkara yang di perlukan dalam senaman untuk mengurangkan berat badan. apakah senaman kardio? senaman kardio adalah senaman yang meningkatkan kadar denyutan jantung kita. kajian membuktikan bahawa latihan kardio melibatkan pergerakan stabil dan berulang akan membantu menaikkan dan meningkatkan peredaran dan aliran darah di seluruh badan. senaman dan latihan kardio adalah seperti berjoging, berenang, bermain tennis dan sebagainya. di sini kita huraikan beberapa jenis senaman kardio yang boleh di pilih.

berjalan, berjoging atau berlari
berjalan, berjoging atau berlari adalah latihan terbaik untuk membantu kita kehilangan berat badan. sebenarnya, dengan berjalan dapat membantu meningkatkan kecergasan didalam badan seseorang kerana ia dalah aktiviti yang memberi impak terhadap jantung kita dengan meningkatkan kadar denyutan jantung. manakala aktiviti yang berimpak tinggi seperti berjoging atau berlari akan membakar lebih banyak kalori. 


jangan jadi macam garfield dah la
suka mengelat orang ajak jogging!hihi

latihan kekuatan

satu lagi latihan yang boleh membantu kita kehilangan dan mengurangkan berat badan kita adalah squats. squats adalah sejenis latihan kekuatan diri, ia adalah satu jenis senaman yang meningkatkan jisim otot kita. hal ini boleh dilihat apabila lebih besar jisim otot kita, lebih cepat peningkatan metabolisma akan berlaku, oleh itu, lebih cepat untuk kita akan membakar kalori. squats adalah sesuai jika kita cuba untuk menurunkan berat badan kerana ia menghasilkan peningkatan dalam jisim otot dalam hampir semua otot-otot terutamanya dibahagian bawah badan. dalam usaha untuk mencapai hasil yang optimum, pastikan untuk melakukan sekurang-kurangnya 15 ulangan dalam setiap 3 set daripada squats setiap hari.

latihan litar atau circuit training
kita boleh mencuba latihan litar sebagai satu cara untuk membantu mengurangkan berat badan. latihan litar adalah gabungan latihan yang dinyatakan di atas. aktiviti ini melibatkan keseluruhan badan kita. apabila kita melibatkan kedua-dua badan atas dan bawah, ia adalah lebih mudah untuk mendapatkan kadar denyutan jantung dan membakar lebih banyak kalori.

alternatif untuk turunkan berat badan
1- bakar lemak:
lecithin/omega guard shaklee
bertindak sebagai pembakar dan pemecah lemak serta kolesterol.

2- buang lemak
alfalfa complex/herblax shaklee
bertindak untuk membuang lemak dan toksin dalam badan
3- bina otot
cinch/esp soy protein isolate powder
bertindak membina otot dan mengelakkan kulit dari menggeleber

untuk pesanan istimewa
untuk pesanan istimewa boleh hubungi:
# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com
# FB: Suriati Abdul Halim
# Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)
# Email: suriatiabdhalim@gmail.com
# Sms: 013-7117971


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates