Monday, 24 February 2014

kenapa penunggang motorsikal perlu ambil ostematrix?

assalamualaikum..

perhatian riders sekalian
kenapa penunggang motorsikal perlu ambil ostematrix? mari kita jawab soalan ini ye abang-abang, akak-akak dan adek-adek. buat riders atau penunggang motorsikal, sila take note ya. pesanan ini adalah khas untuk anda wahai penunggang-penunggang motorsikal yang gagah perkasa, gojes lagi bergaya. ini aku nak share pengalaman aku sebagai penunggang motorsikal tegar (lah sangat) sejak berumur 11tahun (sebelum dapat lesen bawak motor secara haram.hihi. baca diam-diam).

penunggangan lebih lancar
untuk penunggangan motorsikal dengan lebih lancar, riders perlukan ostermatrix! kenapa ostematrix? bukan minyak pelincir ke minyak cap kapak ke? eh, kita bicaranya pasal penunggang motorsikal, bukan motorsikalnya dong. kalau motorsikalnya nak pakai pelincir apa pun hado aku kesah. aku pun tak reti sangat pasal pelincir bagai nih.kahkahkah. (err..motor guna minyak pelincir ke? ;p) ostematrix memberikan lebih khasiat yang di perlukan untuk kesihatan tubuh badan terutamanya riders sekalian. ayuh! kita sambung pembacaan. bagaimana ostematrix membantu penunggangan lebih lancar?

hilangkan sakit belakang
korang ingat, bawak motorsikal ni kalo sakit belakang, kalo lenguh belakang boleh sandar menyandar macam kete ke? jangan harap cek oit. kalo bawak bini kat belakang boleh la nak suruh urut belakang kalo sakit belakang masa tengah menunggang. kalo orang macam aku gimano eh? bini pon tak dok. awek lagi la tak dok. harapkan nak bersandar kat jalan? jenuh ar aku nak kena wheely 180 darjah untuk cecah lantai jalan. gamaknya kena sagat dek jalan habes la belakang aku. bukan takat sakit belakang hilang. nyawa pon boleh hilang bang! aku belom kawen lai eh. 
jadi kalo korang senasib macam aku, jangan seksa diri bang, ikutlah jejak langkah aku, makan ostematrix sakit belakang pon hilang. boleh duduk tegak tunggang motor berjam-jam, awek lalu tak sebelah pon tak pandang! (jangan buang maso eh, aku pon awek ugak, baik aku pandang muka aku kat cermin.haha) bila sakit belakang hilang, boleh teruskan penunggangan dengan lebih lancar la korang lepas ni.

hilangkan sakit pinggang
tak payah nak buat-buat tanya, riders mesti tau. kalo tunggang motor lebih dari 2jam mesti pinggang mula sakit. sebab tuh member aku yang konvoi motor balik kampung (8jam perjalanan) cakap, dorang mesti stop setiap 2jam. memula sakit sket tahan dulu, lepas tuh tergeliat sana sini. lepas tuh mula nak terbongkok-bongkok pinggang tuk legakan sakit. lepas tuh bongkok terus! eh, tanak! tanak! aku tak nak jadi awek bongkok awai-awai sebelum tua ni. cek abang riders pon tak mau bongkok-bongkok eh, tak cun aku cakap.haha. 
kang boleh hari-hari nyanyi 'nenek-nenek si bongkok tiga, siang mengantuk malam berjaga'.. tido la nek, tak yah berjaga malam ah :p 
kalo aku, lepas riding lama-lama mesti aku amik ostematrix malam sebelum tido. esok pagi bangun tido, aghh..lega pinggang makcik.hihi. nenek pon dah tak payah nak berjaga malam lepas ni.kihkihkih. boleh ugak nenek tolong cucu tunggang motorsikal dengan lebih lancar. ye dok?

hilangkan lenguh-lenguh badan
ingat jadi riders ni selalu best ke? memang la boleh selalu cuci-cuci mata tengok awek sambil makan angin (baca asap), tapi korang tanyalah riders yang korang kenal atau kalo korang riders mesti tau sangat. lepas riding tak henti lebih 2jam, atau tak sampai 2jam. badan dah start sakit-sakit. lenguh sana sini. lagi-lagi yang lakukan perjalanan jauh. bukan stakat otot paha dan betis lenguh, tapi tangan pon boleh kebas-kebas korang tau. aku pernah ugak la kalo riding lama-lama sampai boleh rasa kebas tapak tangan. lepas tu mula la timbul urat-urat kat tangan menunjukkan gagah perkasa kononnya.haha. sebab tuh skang aku amik ostematrix. tiap-tiap malam sebelum tido amik ostematrix. esok pagi bangun, lega. tak ada nak terhencut-hencut jalan sebab sakit otot. alhamdulillah. esok pagi boleh la tunggang motor dengan gagah perkasa dan dengan lancarnya.

hilangkan gangguan tidur
aku kalo dulu asek terjaga tengah-tengah malam, lepas tu susah dah nak tido balik. tak pun nak mula tido susah sangat. jawabnya tido dekat kol1-2pagi. jawabnya esok makcik tak larat nak bangun pagi. letih tak dapat tido punya la tak boleh nak citer (over aku nih :p). dah tuh esok nak pi keje. nak menunggang motor pon dah tak ada selera. mata rasa nak bawak motor sampai tutup mata jer (bawak dalam mimpi jela ;p) sekarang aku dah boleh tido lena. alhamdulillah. lepas ambil ostematrix dengan izin-Nya, aku dapat kualiti tido yang lebih baik. jadi, bangun pagi boleh mulakan penunggangan dengan lebih lancar dan bersemangat nak rempit.eh! ;p tak mau rempit-rempit erk dek. jadilah penunggang berhemat macam aku.eceh!hahaha. pasan akak korang sorang ni.hihihi. tanpa gangguan tidur, esoknya aku boleh tunggang motor dengan lebih lancar la.

ostematrix
haa..ape lagi riders. ostematrix memang bagus aku cakap sama korang. aku dah rasainya. ekau bila lai eh jang? kato nak jadi riders gagah perkasa macam aku ni haa ;p amenda ostematrix bagai nih?


ni haa ostematrix nya. tak kenal maka tak cinta. dah cinta, jawabnya angau macam aku ni haa. ngingau pon sebut ostematrix (melampau eh).haha, aku gurau je ;p

untuk pesanan
untuk pesanan dan konsultasi istimewa dari aku penunggang motorsikal yang ceria.hihi.
# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com # FB: suriati Abdul Halim # Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)# Email: suriatiabdhalim@gmail.com
# Sms: 013-7117971     


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates