Thursday, 27 February 2014

kenapa aku suka breakfast dengan esp?

credit picture to: brookstonevaldosta.com
assalamualaikum..

my breakfast on the go

esp soy isolate my breakfast on the go, senang dan mudah dan boleh di bawa ke tempat kerja untuk breakfast dalam masa yang singkat. walaupun terkocoh-kocoh nak cepat ke tempat keje, masih sempat nak ambil breakfast sekadar bancuh dan minum. atau jika tak sempat ambil breakfast kat umah, boleh buat bekal, just letak dalam bekas air then shake-shake kat tempat keje. sambil tunggu tourists datang boleh minum dan boleh berhenti kejap bila orang datang. tak payah nak ke pantry n bancuh-bancuh lagi. senang dan yang peling penting dalam terkejar-kejar dengan masa, masih boleh dapat kebaikan dari sarapan pagi. 

kenyang hingga tengah hari

jika korang nak tahu, protein lebih mengenyangkan berbanding karbohidrat. jadi dengan mengambil esp aku boleh berasa kenyang hingga ke tengah hari. alhamdulillah dah tidak ada lagi masalah lapar yang amat mengjelang tengah hari. jika tak mesti tak larat nak berdiri lama-lama sementara tunggu waktu makan berikutnya. dulu selalu skip breakfast, gara-gara kejar masa (sebab bangun tak bape nak awal.hihi) akibatnya rasa sangat lapar dan tak larat nak berdiri (keje aku berdiri je)

kempiskan perut

bila dah ambil breakfast yang mengenyangkan, dapat kurangkan portion makan untuk lunch. jadi, boleh mengurangkan inci perut aku yang semakin memboncet nih.haha. kalo tak amik breakfast, mesti waktu makan tengah hari sangat lapar n secara otomatik akan makan lebih banyak dan banyak lagi masa lunch. kononnya aku kebuluran tak makan 3hari. padahal tak makan pagi jerk.hahaha. jadinya aku makin tambah lemak. bakarnya tak mana, tambahnya menimbun-nimbun.oh no!

lebih bertenaga

kalo dulu selalu skip breakfast buat aku selalu letih tak larat nak berdiri buat keje sebelum waktu makan tengah hari. nak duduk pulak tak boleh sebab memang dah kena keje sambil berdiri. nak makan lak, tengah keje. tapi dengan breakfast esp, aku rasa lebih bertenaga hingga ke tengah hari walaupun dengan bekerja berdiri 3jam non stop pagi hingga tengah hari. jadi sarapan protein esp penting bagi aku. 

lebih fokus

bila perut tak lapar di waktu pagi, boleh lebih fokus dengan kerja n tak ada rasa pening kekurangan tenaga bila berdiri lebih lama. dulu selalu gak la aku tengah buat keje berdiri tuh, tetiba rasa pening macam nak pitam.huhu. selalu gak aku terkocoh-kocoh pi amik sekeping biskut kat ofis. tapi makan biskut kering mcam tu jela, sebab tak sempat nak buat milo bagai.huhu. jadi, tulah sebab aku suka sangat ngan esp shaklee.

berminat?
berminat nak dapatkan esp? hubungi aku:
# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com 
# FB: suriati Abdul Halim 
# Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)
# Email: suriatiabdhalim@gmail.com
# Sms: 013-7117971


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates