Thursday, 2 January 2014

menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh

assalamualaikum..

lagi lagi tentang kolesterol.hahaha.


jenis-jenis kolesterol
kolesterol itu ada dua jenis. ada kolesterol jahat dan ada kolesterol baik. macam manusia ugak. ada manusia jahat, ada manusia baik. ada budak jahat dan ada budak baik (macam aku!) hahaha.
kolesterol jahat nama dia LDL, kolesterol baik nama dia HDL. budak baik nama dia aku la.lalalala ;p

kolesterol baik HDL (high density lipoprotein)
HDL atau kolesterol baik berfungsi untuk mengatasi masalah arteri darah yang tersumbat di sebabkan oleh pengumpulan lemak-lemak dan minyak yang di makan setiap hari.
HDL tidak efektif apabila paras LDL terlalu tinggi (arteri darah akan terus tersumbat) lebih parah sekiranya badan tidak mempunyai omega 3 yang mencukupi untuk melancarkan perjalanan darah. akibat paling buruk, pengaliran darah akan terhenti. dan..jengjengjeng..sakit jantung, strok dan sebagainya. say no to kolesterol jahat. say yes kepada budak baik macam aku! :p

kolesterol jahat LDL (low density lipoprotein)
sebagaimana budak jahat kita tidak suka, kita sepatutnya tidak suka juga kepada kolesterol jahat.huh!
LDL adalah kolesterol jahat yang menyebabkan arteri tersumbat. LDL semata-mata tidak la terlalu merisaukan, LDL tinggi dan HDL juga tinggi pun ok lagi, 
apa yang merisaukan? bila LDL (jahat) tinggi dan HDL (baik) rendah, ini boleh menyebabkan arteri tersumbat dan terjadilah serangan jantung dalam diam. 

alternatif untuk hapuskan kolesterol jahat:

alfalfa complex shaklee
Dalam beberapa kajian, suplemen alfalfa mengurangkan paras kolesterol darah, terutama bagi individu dengan jenis kolesterol tinggi tertentu yang dikenali sebagai hyperlipoproteinemia Jenis II.
Kelihatan bahawa serat dan bahan kimia dalam alfalfa mempunyai fungsi melekat pada kolesterol. Ini menyebabkan kolesterol tidak tinggal di dalam darah lantas menyebabkan kolesterol tidak melekat pada pada dinding saluran darah.
Malah yang lebih menarik, alfalfa seolah-olah hanya menurunkan kolesterol buruk (LDL) dan meninggalkan kolesterol baik (HDL) sahaja di dalam darah.

apa-apa korang contact la budak baik ni (aku la tu) kalo nak hapuskan kolesterol jahat.hihi.

# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com 
# FB: Suriati Abdul Halim
# Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)
# Email: suriatiabdhalim@gmail.com
# Sms: 013-7117971

babai korang! sayang korang.hahaha.


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates