Thursday, 2 January 2014

merawat gangguan pencernaan

assalamualaikum..

hari ni nak cerita pasal gangguan pencernaan.

korang alami masalah pencernaan? meh sini aku kongsi info sket yang aku tahu :) 
hee..baik tak aku? lanlanlala ;p

gangguan pencernaan
gangguan pencernaan umumnya disebabkan beberapa sebab, seperti makan berlebihan, makan terlalu cepat, makan makanan berlemak dan mengandungi banyak minyak. selain itu terlalu banyak mengambil kafein, alkohol, dan cokelat ataupun perasaan gugup dan trauma juga dapat menyebabkan gangguan pencernaan. 

rawat gangguan pencernaan dengan tumbuhan herba
antara tumbuhan herba yang di syorkan untuk mengatasi masalah pencernaan ialah:

halia
halia telah lama digunakan sebagai ubat herba di Asia, India, dan Arab. di Malaysia biasa orang buat teh halia, krim halia untuk menghangatkan tubuh dan melancarkan pencernaan. di era moden sekarang ini juga, ramai antara pengamal kesihatan masih mensyorkan halia sebagai alternatif untuk mengatasi rasa mual dan muntah.

peppermint
peppermint digunakan untuk mengurangkan sakit perut dan melancarkan pencernaan. peppermint juga dapat membantu kita mengatasi sakit kepala, iritasi kulit, rasa mual akibat cemas, cirit-birit, krem semasa haid, dan perut kembung. selain itu, peppermint mampu membantu otot-otot yang berkontraksi melawan gas pencernaan dan meningkatkan aliran hempedu untuk pencernaan lemak. namun,

limau nipis
limau nipis adalah salah satu tumbuhan mint yang bermanfaat untuk mengurangkan stress, rasa cemas, gangguan tidur, menambah nafsu makan, dan mengurangkan gangguan pencernaan. limau nipis juga biasanya dicampur bersama bahan lain yang memiliki efek relaks untuk membantu proses penyembuhan.

kunyit
kunyit adalah rempah-rempah yang dikenal memiliki rasa pedas dan warna emas yang khusus. kunyit memiliki berbagai-bagai manfaat bagi kesihatan, selain sebagai bahan untuk masakan. dalam perubatan tradisional, kunyit biasa dicampur dengan madu dan asam jawa untuk membantu mengurangi sakit perut. manfaat lain adalah untuk mengatasi gangguan fungsi hati, arthritis, dan mengatur kitaran haid.

alternatif untuk gangguan pencernaan
set shaklee untuk mengatasi masalah gangguan pencernaan adalah:

1- Herb Lax
apakah Herb Lax
-dirumus secara saintifik menggunakan daun senna iaitu herba tradisonal untuk menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut bagi membantu proses semulajadi badan dalam mengekalkan fungsi usus yang sihat.
-rumusan unik dengan 8 herba semulajadi lain termasuk alfalfa untuk kesan optimum

kebaikan Herb Lax
-merangsang gerakan peristalsis usus
-mempercepatkan fungsi otot usus normal bagi mempercepatkan penyingkiran sisa dan toksin dari usus besar.
-julap berasaskan herba bagi mengurangkan ketidaksekataan
-nyahtoksik saluran penghadaman.


2- Alfalfa Complex
Apakah Alfalfa
-mengandungi 15 mineral, 10 vitamin, protin dan serat.
-akarnya yang panjang ke dalam bumi membolehkan penyerapan galian yang maksimum.
-alfalfa complex shaklee diperbuat dari daun alfalfa berkualiti premium terpilih
-alfalfa tumbuh secara semulajadi, organik tanpa racun kulat racun baktrria dan baja sintetik.

Kebaikan Alfalfa
-kaya sumber serat dan mikronutrien
-berkeupayaan menyahtoksik bahan tambahan, pewarna 


3- Peppermint Ginger Plus
- Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

kebaikan Peppermint Ginger Plus
memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. 
membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. 

info lnjut korang boleh hubungi:

# Page FB: Healthy and Beauty Store
# Blog: www.bicaradengantuhan.blogspot.com 
# FB: Suriati Abdul Halim
# Shaklee Independent Distributor (ID: 1081999)
# Email: suriatiabdhalim@gmail.com
# Sms: 013-7117971


note: sempena promosi berapi alfalfa complex, korang boleh atasi masalah gangguan pencernaan dengan harga jauh lebih murah. berbaloi-baloi! :D


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates