Sunday, 22 December 2013

wanita cantik dan masker shaklee


assalamualaikum..


wanita dan masker tidak dapat di pisahkan.ekeke.


apatah lagi jika wanita itu punya keinginan untuk tampil CANTIK dan MENAWAN.hahaha. ade ke pompuan tak nak kelihatan cantik? jarang kan? :)


kali ni aku nak share kisah aku dan masker.hahaha. macam hebat sangat je aku neh :p

tak adelah aku just share pengalaman aku je. tak salah kan? :D

aku suka buat MASKER muka. time aku rajin tuh, macam-macam masker aku cuba.

masker yang dah siap beli pun aku pakai gak. tapi aku lebih suka masker yang buat sendiri. LEBIH SEMULAJADI :) tak gitu :D

antara masker yang pernah aku buat:

1- masker pati lemon - untuk pudarkan parut dengan lebih cepat
2- masker serbuk kayu manis (ini pedih kau!) - untuk parut jugak
3- masker putih telur - untuk muda tegang dan lembut 
4- masker yogurt - untuk kulit moist
5- masker yogurt + madu - untuk kulit lagi moist
6- masker bedak sejuk - kulit rasa sejuk gituh. name pun bedak sejuk :p
7- masker tomato - untuk kulit licin + parut 
8- masker tomato + putih telur - kulit licin + tegang + parut
9- masker kanji ubi kayu (tapioca starch bak kate orang putih) - kulit rasa sejuk 
dan banyak lagi.hahaha. aku dah malas nak ingat masker yang pernah aku buat :p

tapi skang ni, tengah-tengah aku duk menaip ni, aku tengah pakai MASKER SHAKLEE :D


yeay!!!!!!!!!!!

meh aku kongsi beberapa MASKER SHAKLEE yang boleh di cuba oleh WANITA CANTIK di luar sana termasuk KAMU yang sedang membaca :D

MASKER SHAKLEE UNTUK WANITA CANTIK:




1- masker esp soy protein isolate powder + yogurt original 

cara buat:
ambil sedikit esp powder campurkan dengan yogurt perisa asli sebagai base masker (sukatan kena agak-agak cukup untuk 1 muka) 
jangan banyak sangat nanti membazir n kalo nak simpan yang dah bancuh, takut dah kering nak guna esok. so girls, be wise.hihi.
lepas tuh, bancuh dan pap pap letak kat seluruh muka (kalo nak telak kat leher sekali pun boleh).

2- masker esp soy protein isolate powder + yogurt original + vita-e

cara buat:
ambil sedkit esp powder campur ngan dekat yogurt perisa asli sebagai base masker dan cucuk kapsul vita-e dengan jarum peniti. lepas tuh picit pati vita-e keluar (ni korang agak-agak untuk balance dengan yogurt dan esp dan sukatan untuk muka korang. INGAT! jangan membazir.hehe.
lepas tuh..tadaa..tenyeh-tenyeh(maksud aku, SAPU) kat muka korang :)

3- masker vita-e

cara buat:
cucuk kapsul vita-e dengan jarum. n picit pati keluar. sapu kat seluruh muka. siap! :)

4- masker vita-c

cara buat:
patahkan vita-c kepada 3 bahagian. ambil 1 bahagian sahaja. (2 lagi simpan lain kali)
masukkan 1 sudu air kat 1 bahagian tu
biarkan hingga 2-3minit sehingga vita-c kembang. lepas tu, sapu kat muka :D

5- masker esp soy protein isolate powder + putih telur + yogurt

cara buat:
ambil sedkit esp powder campur ngan dekat yogurt perisa asli sebagai base masker dan campurkan putih telur. lepas tu sapu kat seluruh muka :)

6- masker collagen powder + yogurt

cara buat:
ambil sedikit collagen powder, campurkan dengan plain yogurt. lepas tuh, dapdap..sapu kat muka :)

7- masker esp soy protein isolate powder + collagen powder + susu segar

cara buat:
ambil sedikit collagen powder dan esp powder. campurkan sedikit susu segar (bancuhan mestilah mengikut kehendak masing-masing, korang suka cair letak la susu banyak sket)
lepas tu sapu la kat muka :)

8- masker vita-e + collagen powder

cara buat:
cucuk vita-e dengan jarum. keluarkan pati dan campurkan dengan sedikit collagen powder. gaul sebati dan sapu kat muka :)

9- masker alfalfa + esp soy protein isolate powder

cara buat:
ambil sedikit esp powder, campurkan dengan sebiji alfalfa (di pecahkan dan cairkan dengan sedikit air). lepas tuh sapu kat muka :D

huagh!!!banyak kan faedah supplement shaklee. selain makan, korang boleh buat masker.


apa lagi WANITA CANTIK di luar sana..jom la BERMASKER SHAKLEE :D


APA???? laki pun nak cuba MASKER SHAKLEE??? pun boleh :D


ok korang. babai. aku dah nak tido :)


note: err..ni masker untuk wanita cantik je ke? kalo tak cantik camne???

HEY!!!SEMUA WANITA ITU CANTIK! titik! so, semua orang boleh cuba.hahaha.
eh korang! sebelum sapu masker tuh cuci muka bersih-bersih dulu tau.hihi.


No comments:

PESAN UNTUK SEMUA

aku suka berbicara, bercakap, merapu, meraban dan perkara sewaktu dengannya
aku suka cakap sendiri tapi aku belum gila lagi coz aku cakap dalam ati
kalo ade orang cakap aku gila tu membuktikan bukan aku yang gila tapi orang tu yang gila
sebab tak tahu membezakan orang gila dengan orang gila-gila
aku orang gila-gila tapi tak suka baca comik gila-gila
suka baca comic conan je..

PESAN UNTUK SI PEKAK

bila aku berbicara aku tak kesah orang nak dengar ke tak
sebab aku tahu ramai orang pekak
ataupun buat-buat pekak
dah la pekak suka pulak salahkan badak
kan selalu je orang panggil pekak badak
apsal selalu sangat nak senakkan kepala hutak
kalo ko pekak cakap jela pekak
jangan nak babitkan badak pulak
dah dasar orang pekak badak
ops..tersasul la pulak
sori la badak tersebut nama ko la pulak

POPULAR POSTS

RECENT COMMENTS

Designed By Seo Blogger Templates